söndag 8 maj 2011

ESDUU Kårsta GP bilder! /Marco

Både Eric och jag var och körde GP vid Kårsta igår. Hade roligt. Gick på en kort rundbana med en backe som som avslut. Vi hamnade i Veteranklassen som hann med 7 varv (25 min + 1 varv).


Blandade bilder från Elit och Senior!

Vi vill köra senior men hade inte rätt licens. Jag var skeptisk då jag hörde att dom skulle slå ihop fler klasser i veteran. Körde H-Sport i Östgötaloppet en gång där dom blandade cyklister från olika grupper, dam osv. Jag tyckte det var en dålig idé då det innebar väldigt orolig klunga pga olika styrka hos cyklisterna. Igår gick det bra då dom flesta var duktiga veteraner. Det gick ganska fort och inte speciellt oroligt i klungan. Vi i veteran höll högre snitt än senior, säger inte så mycket men iaf lite om att veteran går undan ganska så bra!

ESDUU Kårsta Tävling Veteran! /Marco

Ja då har man kört sitt första GP lopp i livet. Det är kort och intensivt. La mig långt bak vid start och fick jobba mig upp i början av loppet. Det gick ju undan från start så fick ta i rejält för att skaffa position framme i klungan. Pulsen skenade nästan från start, som tur var lugnade den ner sig!

Loppet kändes bra. Det var lite attacker som ganska snabbt hämtades in. Jag var framme och tog lite vind emellanåt. Vill lära mig att va en aktiv cyklist som gärna iaf ligger långt fram i klungorna och jobbar. När det var 3 varv kvar så blev det en attack med 2 Vallentuna cyklister och en cyklist från ECI. Det som hände efter det var att vi andra från Vallentuna började kontrollera loppet. Det gjordes några försök från andra klubbar att ta sig ikapp utbrytningen men vi andra från Vallentuna var snabbt med och la oss långt fram och störde. En Valhallcyklist från klungan gjorde en ganska rejäl attack så vi lät gå iväg då han skulle få det bra tufft att jobba ikapp om han skulle göra det ensam. Han lyckades med det och knep en 2:a plats. Starkt gjort!

Det blev 1:a och 3:e plats för Vallentuna. Jag kom på 5:e plats. Var först i klungan i nederdelen av backen och var beredd på att någon skulle dra en tidig spurt men det blev jag själv som drog på en fartökning som höll ända fram i mål. Jag vann klungspurten kan man väl säga, var inte många som orkade (?) hänga på i den spurten. Var en klubbmedlem från Vallentuna, Ricky, som hängde mig i hasorna. Så 6:e plats för Vallentuna också!

6 kommentarer:

  1. Bra kört av dig. Önskar att jag inte haft sådan pollenallergi så att jag också kunde fyllt på med en framskjuten placering för Vallentuna. :-)

    SvaraRadera
  2. Hörrö det var jävligt stiliga bilder! Går dem att få tag på i högupplöst?

    SvaraRadera
  3. Eric. Det kommer =)

    Simon. Är det någon speciell bild eller bilder du tänker på. Dom är tagna med en kompaktkamera men dom flesta finns i större format!

    SvaraRadera
  4. aaaåååå... det e ett par stiliga på linslusen Simon. Framför allt när jag bombar ikapp utbrytning i fantomtempobocken.

    SvaraRadera
  5. Denna kanske du menar? http://i133.photobucket.com/albums/q44/melancoolio/IMG_6007.jpg

    Tror du kan ta hem den i full size därifrån. Inte världens bästa kamera som sagt men vissa bilder blev la ok...

    SvaraRadera
  6. Asläckert. tackar tackar

    SvaraRadera