söndag 20 mars 2011

Årets första Ekerörunda. /Marco

Vet inte varför det inte visas i km osv i länken här. Blev iaf c:a 65km på 2h23min i lugnt tempo.

Ja det var ju helt ok cykelväder måste jag säga. Egentligen inget att klaga på. Var väl lite väl isigt vissa delar för att det skulle va perfekt men det får duga som premiärtur utomhus för året (räknar bort GC rundorna). Det var riktigt mycket cyklister ute på Ekerö en dag som denna. Fler än vad man såg och mötte på motsvarande sträcka på Gran Canaria. Så våren måste nog anses vara här. Fick tom på mig lite för mycket kläder.

Rundan gick bra förutom att jag satt så jävla illa första 3,5 milen. Vet inte hur jag stått ut med att ha suttit så innan på cykeln. Kan väl kanske bero på att jag hade en skadad axel senast jag cyklade på just den här cykeln och den gjorde så ont att jag inte kände hur resten av kroppen led. Iaf efter att ha fått plocka bort styret och sätta dit någon extra spacer och flyttat fram sadeln så blev ju rundan grymt najs.

Är redan sugen på nästa cykeltur ute! Blir väl tyvärr bara spinning på veckodagarna ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar