torsdag 24 februari 2011

Klena 4 minuters. /Marco

Nu vet jag vad jag ska träna på. 4 minuters.

Vet inte riktigt men årets första 4 minuters intervaller var inte roliga. Körde på motionscykel på gymmet med fina "gummistroppar" som jag spände åt runt mina Converse All Star skor. Såg ut som en riktig dåre (några tjejer skrattade åt mig när jag flåsade helt offentligt mitt i ett av sthlms populäraste gym). Nu har ju inte jag tillgång till någon Monark så mina siffror jag får fram har jag inte en aning om hur dom står sig mot Monarkvärldens. Dock så blev jag inte imponerad av mig själv idag. Tror faktiskt att spinningen är orsaken. Iof så körde jag ganska många 30s intervaller i måndags plus 5 set benpress men spinning känns bara helt fel i lårmusklerna...

Såhär såg det ut. 4 minuters vila emellan och kanske runt 150 watt under vilan.

320w
320w
300w
270w
270w

Satsade på att göra 4st men blev besviken och körde en extra. Jag kör med lite över 100 i kadens under intervallerna och det innebär att när man höjer ett steg på cykeln så blir det 50w i skillnad. Ganska stor skillnad och det känns rejält också. Ska ha som mål att klämma av 330w i 4 omgångar innan säsongen börjar. Skulle va kul att testa en Monark och jämföra watt. Kanske är runt 150w när motionscykeln visar 330w ;-)

Pulskurvan ser ut som en lagom banprofil i en etapp i touren, med spurtuppdrag på slutet, bara bergsgetter då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar