torsdag 20 januari 2011

Cannondale Super Six | HI-Mod Red




Eric har twittrat om att vi ska köra på såna cyklar på Gran Canaria. Personligen så är det där en av cyklarna jag verkligen skulle vilja äga så jag tycker det ska bli superkul att få testa den i en vecka. Är nästan lite orolig för att den ska kännas för skön så att min Specialized inte duger åt mig när jag kommer hem ;-)

Har inte köpt några nya kanttrådsdäck än för i år. Det sitter ju Schwalbes nya på cykeln Ultremo ZX, iaf om man ska gå efter specen, så dom ska bli kul att känna på också. Kör Conti GP 4000s på kanttrådshjulen och är riktigt nöjd med dom. Vet inte om jag ens kan känna av sånt som däck eller ens cykel men lite skillnad lär det ju vara!

Hade tänkt hyra en lite billigare SuperSix med Ultegra men dom var slut veckan vi ska ner. Resan är ju ganska billig så några hunkor till på cykel känns som att det kvittar.

Verkligen kul att ha en cykelresa att se fram emot! ///Marco

3 kommentarer:

  1. Blir grymt bra med dom där cyklarna, resan och allt annat. :-)

    SvaraRadera
  2. Men du har ju en grym Specialized, som väl inte går att svika? (TarmacPro?)
    /Niklas

    SvaraRadera
  3. Tjena Niklas! Du har rätt...inte tänkt svika min Tarmac Pro SL än på ett tag! ;-) Supersix cykeln ska iaf bli riktigt kul att prova!

    SvaraRadera